Thursday, June 9, 2022

4.h klass Väätsa prügilas 8. juunil 2022

Rasmus: Mulle jäi meelde see, kui me prügi juures olles nägime kassi prügimäe otsas. See tegi mind natuke kurvaks ja pani mõtlema inimeste üle. Väga huvitav oli siis, kui juhendaja meile näitas pudelitäit filtreerimata vett, mis oli süsimust ja läbipaistmatu ja siis näitas filtreeritud vett, mis oli kristallselge. Imestama pani see, et nad ei kasuta masinaid prügi sorteerimiseks, vaid teevad seda ise käsitsi. Imestama pani see, et see hiiglaslik prügila oli üks väiksematest prügilatest Eestis. Mulle meeldis ekskursioon väga ja ma soovitan seda väga.

Kaisi Ly: Prügilasse minnes ei oodanud ma midagi väga toredat või põnevat.

Sinna jõudes tundsin juba, et tahaks sealt ära. Ringi käies hakkas mul nendest töötajatest kahju, sest mina küll sellises prügilas töötada ei tahaks. Kogu aeg oli haisu pärast natuke tahtmist öökida. Kui hiljem ennast koos kaalusime, siis üks rekka lasi pasunat ja sain peaaegu südari. Lõpus läksime ühe kraavi juurde, kus haises nagu solgitoru. See ei olnud tore. Kuid tore oli lõpus piknikku teha ja Lauraga juttu puhuda. Tagasi ma sinna minna ei tahaks, aga oli ikka huvitav kogemus.

Alari:  Alguses kui Väätsa prügila tädi rääkis kõik asjad ära, siis juba läksime teise kohta.

Nende prügila lõhn haises vastikult. Muidu seal oli hästi palju prügi.

Ja veel oli seal klaaspudeleid, klaase ja prügi. Muidu mul oli seal põnev olla. Terve mägi oli seal prügi täis. Auto rehve oli seal palju. Ma ei teadnud ühte asia, et seal oli tükeldud need rehvid. Piknik oli ka tore ja ma sõin seal kaks maailma parima kooli võikut.

Laura: Kolmapäeval käisime Väätsa prügilas. Mulle tundus see juba alguses päris lahe. Kui sinna jõudsime, oli päris suur trügimine. Alguses jagati meid kahte gruppi. Kõigepealt läksime meie prügikogumeid vaatama ning nägime seal kassi! Edasi minnes nägime tühja ala, kuhu hakatakse järgmisena prügi koguma, kui vana kogukoht täis saab. Selle põhi oli kaetud rehvitükkidega. Siis läksime edasi. Me nägime, kuidas oli klaas, paberpapp, elektroonika ning ohtlikud jäätmed eraldi. Mul oli hea meel, et meie pere prügi sorteerib. Me nâgime ka sorteerimiskohas, kui palju korralikke asju ära visatud on ning kuulsime, kuidas isegi loomi ära visatud on. Prügilas oli ka väga palju linde, kes toidujäätmeid sõid.

Minule isiklikult meeldib terve ekskursioon, kuid seal oli suur hais, mis oli ainukene negatiivne asi.

Gregor:  Väätsa prügilas sain teada, et prügi saab taaskasutada. Prügimäel lõhnas väga halvasti, aga mulle meeldis. Nägin, kuidas prügimäel prügi sorteeriti. Sain aru, et seda peabki sorteerima. Kurb et loomi koheldakse halvasti ja neidki tuuakse prügimäele. Sain teada, et süsihappegaasi kogutakse, selle jaoks on eraldi majake.







No comments:

Post a Comment