Friday, March 15, 2019

1.klassi luuletused emakeelenädalaks


Minu suvi
Gregor ja ema

Suvel on päike ja aasad täis lilli,
Harva kohtab taevas pilvi.
Suvel hullan murul, ei kanna ma kingi,
Mererannas julgelt sulistan ringi.
Suvel limpsin külma vanilli pulgajäätist.
Soovin, et see aastaaeg minu juurde jääkski.
Kui see oleks minu teha, viiksin Eesti sinna,
Kus on suvi aasta läbi ja ei saaks külmaks minna.

Hommik.
Rasmus ja ema

Hommikuti hea on magada,
Aga kui ei ärka, saan ma pragada.
Kripsti-krapsti riided selga,
Enam külma ma ei pelga.
Uniselt sean sammud kööki,
Et kõhtu panna maitssvat sööki.
Kõht on täis ja tuju hea,
Nüüd kooli sammud sean.

Ootan kevadet
Kaisi Ly ja ema

Kevadet ootan mina, ootab ema,
Talvekülma ja lund ei hakka igatsema.
Linnulaulu, kevadlilli ja sooja päikest
jalutaksin vankris õde väikest.
Õues palju ringi liiguks
Ema aitaks ja muru riisuks.
Isa grillimist ootab alati.
Ema kokku hakib salati.

Laura õhtu.
Laura ja isa.

Hambad puhtaks ja siis tuttu,
Hõikab emme teisest toast.
Kell on palju, ruttu-ruttu,
Piilub issi uksepraost.
Raamat hiilib  Laura ette,
Juhib lapse võlumaale.
Kannab ette muinasjutte,
Issi tudub – homme tööle.


No comments:

Post a Comment