Wednesday, November 8, 2023

6.-10.nov on õuesõppenädal

Tähistame kõigi õpilaste sünnipäevi õues õnnitluslaulu ja -luuletusega. Sünnipäevalaps saab kingiks raamatu. Peale õnnitlust on ühine mänguaeg st õuevahetund. Õuesõppenädal algaski ühise sünnipäevaringiga.
Kinnistasime teadmisi pargis kasvavatest puudest ja põõsastest paaristööna.

Selgus, et sügisel on osade puude tuvastamine keerulisem. Lapsed said uue oskuse jagada fotosid e-kooli teadetesse.








Külvasime putukate toidulauale metsalillede seemneid. Kordasime üle puid, milliseid tunneme lehtede, milliseid tüve järgi. Kuidas puutüvel oleva sambla järgi määrata ilmakaari.











Korrutamise ja jagamise kordamine. Mõtle tehe ja viska täring sellele, kes peab vastama.














Loodusõpetuse tunnis vaatlesime ilma,

mõõtsime temperatuuri, proovisime tuulesuunda tunnetada märja näpu abil. Uurisime pilvi, igaüks ütles, mida pilvede kuju meenutab ja joonistas selle. Täitsime ilmavaatluse töölehe oma andmete põhjal, kasutades ka ilma sümboleid. Hiljem võrdlesime seda interneti ilmateatega. Mängisime ilmaga seotud sõnadega telefonimängu.








Õpilased koostasid looduslikest

materjalidest erinevaid ülesandeid, mida kaaslased lahendasid. Ülesannete koostamisel oli kõige põnevam osa pargist materjali otsimine. Tunni lõpu osas korrutasid lapsed kekskastis. Olid nii hüppajaid kui ka kontrollijad. Tunni käigus selgus, et korrutustabel vajab harjutamist.



 




Lapsed kujundasid looduslikest materjalidest enda hetketunnetest näod. Vaatlesime koos ja iga õpilane ütles, miks just nii ennast tunneb. Arutlesime koos, miks keegi ennast halvasti tunda võib. Ühe õpilase puhul lubasid olla toetavamad ning sõbralikumad. Tunni lõpul üks kurb nägu muutus rõõmsaks.





Liiklustund algas mardipäeva lauluga. Kõik lapsed said õpetaja poolt mardipäeva kombe kohaselt "vitsutatud" ja head tervist soovitud. Ühel lapsel oli rõõm seda teha ka õpetajale. Seejärel liikusime hanereas suunamärguandeid andes. Vaatasime üle kohaliku liiklusolukorra ja märgid. Ületasime koos teed. Tunni lõpul joonistasid lapsed liiklusmärke, mida nägime ning nimetasid neid. Kõige populaarsem märk oli "Anna teed". Tunnist kokkuvõtet tehes arutlesime ka ühe nn liiklusohtliku olukorra üle, kui üks laps üritas trügida teisest mööda ja teine laps kukkus. Lapsed arvasid, et liikluses võivad sellised lood väga õnnetult lõppeda. Näita suunda ja hoia silmad lahti!

No comments:

Post a Comment