Wednesday, March 14, 2018

Esimeste klasside pesakastide projekt

Täna jõudis lõpusirgele esimeste klasside projekt "100 pesakasti EV sünnipäevaks".  Mõtte algatajaks oli 1.a klassi õpetaja Anu Rand.
1.h klassi õpilased koos peredega valmistasid 18 pesakasti. Kokku meisterdasid Kohila gümnaasiumi lapsed lausa 108 uut elupaika lindudele.



Sellel nädalal õppisid lapsed veidi teistmoodi. Läbivaks teemaks olid linnud. 9. märtsil lõppes projektinädal Kohila majas ning kõik 1.klasside õpetajad said tuttavaks paralleelklasside õpilastega andes neile tunde.  Õp Anu Rand viis läbi  matemaatika, Marianne Koitla digitunni, Rutti Röbovoitra loodusõpetuse ja Kristel Vald eesti keele tunni. Lapsed said rännata erinevates klassiruumides.

Õppepäeva lõpuks toimus väike aktus, kus lugesime luuletusi, laulsime, tantsisime tibutantsu kuulasime kõnesid ning andsime üle südamega valmistatud pesakastid. Hagerisse jätsime 10 pesakasti, mida loodame isade nõul ja jõul üles panna.





Lapsed ise kirjeldasid oma päeva nii: 
Kohilas olid lahedad tunnid. Me tegime palju lindudega seotud asju.  Mulle meeldisid kõik tunnid. Kõige rohkem loodusõpetus ja arvutitund. Matemaatikas arvutasime lindudest, munemisest ja munemise päevadest.  Seal oli vahva see, et me saime kõiki linnuteemalisi asju teha. Looduses oli häälevõistlus, kus pidime ära arvama, kelle hääl on. See oli nii lõbus! Mulle meeldis loodusõpetuse tund, sest ma sain palju uusi teadmisi ja palju loomade kohta teada. Mulle meeldis arvutitund, sest seal olid tahvelarvutid. Mulle meeldis seal nuputada. Seal oli põnev.  Minu meelest oli see ka tore, et tahvelarvutites olid matetalgute mängud. Üks asi oli tahvlis nii keeruline. Kana oli lihtne, aga ööbik oli keeruline. Sain teada, et kägu muneb teise pessa oma munad, viskab teiste lindude munad sealt välja. Ise ta ei kasvata oma poegi. Teiste lindude poegadega saab pahasti. (Lapsed väitsid kindlalt, et selleks linnuks on ööbik, kes nii teeb. Sel korral võtsin siiski õiguse nende lauset veidi muuta)
Kui me läksime oma kotte tooma ühte esimesse klassi, siis  pidime seal natuke ootama ja üks poiss lükati uksest sisse. Siis see poiss tegi natuke nalja meile.
Mulle meeldis see, kui saime pesakaste jagada. Mulle meeldisid kõik pesakastid. Saime olla lindudele abiks. Mulle väga meeldis, et Männi lasteaed tuli võtma pesasid ja ma sain neid aidata. Käisin ise seal lasteaias. Minu lasteaia direktor Kaire oli ka seal. Me nägime kõik enda pesakaste. Kõik hakkasid imestama, kui direktor ütles, et nüüd saab kommi. Miina ema tõstis kommikausi üles ja kõik lapsed olid ümber.  See oli nii naljakas, kui kõik tormasid tema järele, veidi hirmus ka. Mulle meeldis direktor. Oli hästi sõbralik. Ma mõtlesin, et on kuri, aga ei olegi. Seal oli üks tädi, kes on minu naaber, ta tuli ka pesasid võtma Natuke hirm oli seal luuletust esitada ja laulda. Mina ei tundnud hirmu, mulle meeldib esineda.
AITÄH TUBLIDELE PEREDELE! 

No comments:

Post a Comment