Friday, October 16, 2020

4.klass käis õppekäigul Väätsal

 Prügila

            Miina 

Prügilas on prügi-

oi, kui palju,

peaaegu sama kõrge

kui kalju.


Keegi ei mõtle,

kui palju ta prügi toodab.

Äkki saad SINA 

seda värki muuta.

Täname KIKI-i õpetliku projekti eest! 


Triine-Liis: Kui jõudsime prügilasse, siis oli jube vaadata. See mees oli tore(giid). Läksime kaalule. Ma arvan, et kaalusme kokku 830 kg või 820 kg.  Kui mina läksin peale, siis kaalusin 80 kg. Kui jõudsime plastiku asjade juurde, siis keegi oli vajaliku visanud ära prügikasti, mida sai veel kasutada.  Siis läksime mürgiasjade juurde ja see mees rääkis, et üks mürgine asi võib teha augu käele. Kui läksime suurte toidupakendite juurde, siis oli nii palju pappi ja prügi. Sain teada, et tuleb õigesse prügikasti panna. Jalgrattamuuseum oli ka lahe, aga natuke igav. 

Caroly: Esimeseks läksime Väätsa prügilasse ja mulle meeldis seal prügikaalu peal olla. Ja mulle meeldis ka vaadata, kuidas prügi sealt masinast välja tuli. Kus oli väga palju prügi, seal ei olnud kõige parem lõhn. Aga seal olid ka papikastid ja papist asjad. Aga seal polnud üldse paha lõhn ja mind pani imestama see, et seal, kus olid katkised rehvid, seal oli nii pikk tee katkistest rehvidest. Jalgrattamuuseum oli ka põnev ja seal olid nii põnevad rattad ja need väikesed kolme rattaga rattad olid ka ägedad. Mulle meeldisid vanad trükimasinad ja vanad raadiod. Mulle meeldis seal väga. 

Raven: Täna õppisin, kui kaua laguneb plastik. See laguneb viissada aastat. Samuti õppisin, kuidas prügi haiseb. See haiseb sellepärast, et mõned ei pese oma prügi. Seal oli biolagunev prügi, püsiv prügi ja elektroonika prügi. 

Lenna: Me käisime Väätsa prügilas. Seal oli äge ning me muidugi õppisime paljusid asju. Sain palju teada. mulle meeldis väga, kui nägime hiirt, kes jooksis klaaspudelite juurest minema. Mulle meeldis seal väga käia. Peale seda läksime jalgrattamuuseumisse. Seal tutvustas giid palju meile igasuguseid jalgrattaid ja vanu aparaate. See oli tore, kui pandi käima üks vana grammofon, kust tuli inglisekeelne laul välja. Väga tore oli käia. Kahe ratta nimed olid Sääreväristaja ja Kondiraputaja. Mõlemas kohas oli väga huvitav ja lõbus olla. Masinad tegid kõva müra, me kaalusime, kuulasime ja nägime palju vanu ning veidraid rattaid. 

Sander: Käisime koos 4.b klassiga Väätsa Prügilas. See oli Eesti esimene prügimägi, mis loodi ja teine on Tallinnas. Seal räägiti, kuidas tuleb prügi sorteerida. Seal oli väga halb prügi hais, Jäi meelde, et pudeliklaas ja aknaklaas käivad eraldi konteineritesse.  Seal oli päris huvitav. 

Lydia: Seal oli väga põnev, aga seal väga kõvasti haises. Ma sain teada palju uut. Näiteks: Plastikust võib teha asju ja paberist munakarbid. Veel me käisime jalgrattamuuseumis. Seal oli ka väga põnev, aga mul oli natuke igav, sest ma oli juba natuke väsinud. Seal oli väga põnev ja hea ja mulle seal meeldis. 

Günter: Väätsa prügilas oli palju prügi ja seal haises väga, aga ma sain palju infot. Prügimäel on palju klaasikilde ja autorehve ja igasugu prahti. Prügilas sain aru, et saab prügist sooja ja prügi alt, kui võtad vett, siis see on must vesi. Prügimäel on prügirull, mis on ogadega.  Seal on palju pudeleid ja seal on üks kaal, mis on veidi vale. Ma sain targemaks.

Lisete: Väätsa prügilas oli põnev ja tore. Mõnes kohas haises päris kõvasti. Saime palju uut teada prügi kohta. Lisaks saime palju kiita. Muuseumis oli põnev. Olen seal käinud. Oli põnev retk. 

Miina: Me käisime kahe klassiga ekskursioonil kahes kohas. Üks koht oli Väätsa Prügila, teine jalgrattamuuseum. Mulle meeldis rattamuuseum rohkem, sest  seal ei haisenud nii palju kui prügilas. Prügilas räägiti meile, kuidas prügi sortida ja mida saab taaskasutada. Rattamuuseumis räägiti meile vanaaegsetest ratastest ja muust elektroonikast. kokkuvõttes meeldis mulle see väljasõit väga. 

Mia: Prügimäel on erinevaid prügi sorte: klaas, papp ja paber, segaprügi ja ohtlikud jäätmed.  Seal tehakse igapäevaselt palju tööd. Kõige ebameeldivam oli hais ja ohtlik oli ka klaas. Sellel õppekäigul õppisin, kuidas prügiga käituda. Peale prügilat käisime veel jalgrattamuuseumis. Seal meeldis jutt, kuidas II Maailmasõja ajal sai ratast võtta tükkideks ja erinevatesse kohtadesse peita, et keegi seda üles ei leiaks. Räägiti veel rattast, millega sõideti ümber maailma. Päev oli väga õpetlik ja see meeldis mulle väga. 

Eveli: Mulle meeldis jalgrattamuuseum väga, aga prügila mitte. See haises väga ja natuke igav oli. Nüüd ma nägin, mis prügist sai. Mina ja mu pere hoiame kokku. Me kogu aeg sorteerime prügi. Kokkuvõtteks oli päev lõbus, aga väsitav. 

Matthias: Prügimäel läks hästi, Seal oli tore, aga haises hullusti. Jalgrattamuuseumis oli vahva. Seal oli väga palju rattaid. Isegi 2015. a ratas oli seal. Seal oli natuke igav, aga normaalne. Seal läks aeg kiiresti ja oli ka kaks mängupüssi. Kõigil oli  väga tore päev. 

Saara: Me käisime Väätsa prügilas. Seal oli väga lahe, aga seal haises kohutavalt. Meile räägiti, millest on näiteks prügi tehtud ja räägiti, et enne on pudelis Coca-cola, aga pärast saab sellest särki tehavõi midagi muud. Ja pärast räägiti, et "Laser" on ka käinud Väätsa prügilas ja väga paljud teised. 

Külastasime Väätsal ka jalgrattamuuseumi. Seal olid väga naljakad ja huvitavad rattad. Maja teisel korrusel olid veel naljakamad jalgrattad.  Oli huvitav ja tore päev! 

Max: Seal olid põnevad asjad, isegi telekas ja lambid. Siis läksime klaaside juurde, seal  jooksis hiir. Peale seda läksime pakendite juurde ja toidupakendite juurde. Peale seda läksime prügimäele. Peale seda läksime tuppa vaatama asju. Jalgrattamuuseumis olid naljakad rattad ja vanad rattad. Seal olid suured rattad ja roostetatnud rattad. Seal näidati, mida nad teevad. Teisel korrusel olid väikesed rattad, päris huvitavad rattad. Siis sõitsime ja võtsime bussi 4.b klassi.

Marko: Käisime Järvamaal Väätsa Prügilas. Masinad sorteerivad prügi ja tegid kõva häält. Tutvusime ohtlike jäätmetega, näiteks vanad patareid, vanad ravimid jne. Ma sain aru, et me toodame päevas palju prügi. Inimesed ei viitsi prügi sorteerida, vaid viskavad kõik ühte konteinerisse. 

FOTOD LEIAD SIIT


No comments:

Post a Comment